tisdag 31 juli 2012

Sammanställning nätter

Ja, så var det det här med att sluta amma. Det har gått långt över förväntan & jag hoppas att det fortsätter så! Summa summarum av de två nätterna är dock att det blir väldigt mycket mindre sömn för både mig & Tyra, men det hoppas vi förstås få bukt på under de kommande veckorna.

Natt 1
Somnade strax innan nio i vagnen
Vaknade igen vid tolv efter att ha sovit tre timmar i sträck, och ville inte somna om
Tog upp, klappade rygg, pussade panna
Lade ner henne i vagnen igen och hon somnade om
Hon vaknade igen efter bara en liten stund & ville komma upp
Lade henne bredvid mig i sängen & hon somnade ganska snart
Vaknade flera gånger under småtimmarna
Gav inte bröstet, inte heller flaska eftersom jag kunde utesluta hunger
Gick upp klockan sex, fick då ca 200 ml ersättning
Somnade om vid 7 & sov ända fram till klockan 10!

Natt 2
Inga problem vid insomnandet
Somnade ca 20.30 efter 260 ml ersättning mixat med bröstmjölk
Vaknade många gånger under natten, men inget skrik
Räckte med att jag lade henne tillrätta & klappade på ryggen
Gjorde morgon klockan sex även denna morgon, då drack hon ca 230ml ersättning mixat med bröstmjölk
Fick en flaska ersättning mixat med välling & somnade om klockan 9 - sov fram till 10.30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!