onsdag 25 juli 2012

Dax att sluta amma

Nu är du 11 månader lite drygt & de senaste månaderna har du bitit mig vid så gott som varje amningstillfälle. Började redan lite smått innan du fick tänder, men nu med två små, sylvassa bissingar i underkäken är det inte ett dugg kul längre.

Jag har älskat att amma dig & skulle gärna fortsatt ett tag till om det inte vore för det konstanta bitandet.
Försöker nu ställa in mig mentalt på att lägga av. Det är faktiskt med sorg i hjärtat, men nånstans känner jag att det är dax.

Vi har helgen på oss att "ta farväl" av amningen, för på måndag kommer jag att börja avvänjning. Hoppas det lyckas & att du kan finna tryggheten i en flaska välling, även om det inte alls är samma sak som att få gosa vid mammas tutte.

Jag älskar dig, Tyra. Var snäll med mamma nu. Få inte mitt hjärta att brista av separationsångest & skuldkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!